fbpx

Az Abhyangát (olajos masszázs) az Ájurvéda minden korcsoportnak ajánlja egészen a kisbabáktól az idős korú emberekig. Ez az egyik legfontosabb része a Dinacharyának, az Ájurvédikus napi rutinnak.

Az Abhyangát kaphatjuk egy képzett terapeutától vagy magunknak is elvégezhetjük. Ha magunkon csináljuk annak vannak korlátai, de ha a megfelelő módon végezzük, akkor nagyon sok egészségügyi jótékony hatást nyújt.

Az Abhyanga jótékony hatásai megszámlálhatatlanok. Néhányat itt felsoroluk:

  1. Lelassítja az öregedést.
  2. Csökkenti a fáradtságot.
  3. Csökkenti a Vata Doshát (Dósa).
  4. Segít javítani az alvás minőségén.
  5. A bőrt puhává, erőssé, egészségessé teszi és javítja az arcszínt.

Amire szükséged lesz:

  1. Megfelelő olaj a testtípusod szerint, lehetőleg szezámolaj
  2. Megfelelő illóolaj a testtípusodnak megfelelően, lehetőleg levendulaolaj
  3. Forró víz
  4. Üveg vagy porcelán tálka

Eljárás:

  • Körülbelül 100 ml olajat tegyél egy tálkába. A tálkát tartsd forró vízben úgy, hogy a víz melegétől felmelegedjen az olaj.
  • Amikor az olaj melegebb, mint a tested hőmérséklete, akkor adj hozzá pár csepp illóolajat. Jól keverd össze.
  • Kezdd el az olajat felvinni a fejbőrödre az ujjbegyeid segítségével. Így masszírozd a fejbőrödet 2 percig. Ha korpás a fejbőröd vagy pikkelysömör van a fejbőrön, vagy túl zsíros a hajad, akkor ezt a lépést hagyd ki!
  • Ezután menj tovább a fülekre. Elegendő olajat vigyél fel a fülekre és masszírozd meg őket. Húzd lágyan felfelé majd lefelé, majd hátrafelé a füleket. (1-2 perc)
  • Menj tovább a nyaki részre és lágyan masszírozd meg olajjal anélkül, hogy a nyaki szervekre túl sok nyomást fejtenél ki. A nyak hátsó részén, az ujjaiddal masszírozd meg a gerinced két oldalán levő izmokat. (1 perc)
  • Gyere lejjebb a vállakhoz, vigyél fel olajat és lágyan nyomkodd meg a csuklyás izmokat. A jobb vállat bal kézzel és fordítva. (1 perc)
  • Folytasd az olaj felvitelét és masszírozd a felkarokat, alkarokat és kezeket. A masszázs iránya a vállaktól az ujjvégek felé halad. Itt a nyomás egy kicsivel lehet több. (2 perc)
  • Vidd fel az olajat a mellkasra és az egész hasi részre. Körkörös mozdulatokkal masszírozd a mellkast mindkét oldalon 1 percig. A hasi részen is kis körkörös mozdulatokkal masszírozz. (2 perc
  • Menj tovább az alháti és csipő részre. Masszírozd körkörös mozdulatokkal nyomás alkalmazásával. (1 perc)
  • Oszlasd el az olajat a combokon és lábakon. A lábfejekre és talpakra is vigyél fel olajat. Masszírozd a combokat és lábakat nyomással a lágyékhajlattól a boka felé. Masszírozd meg a lábakat és a talpakat is. (3 perc)
  • Minden ízületet körkörös mozdulatokkal kell megmasszírozni az ízület körül. Az ízület területén ne alkalmazzatok nagy nyomást.
  • Ha az arcbőröd nem túl zsíros, akkor az arcon is alkalmazhatod az olajos masszázst. Ha túl zsíros a bőröd, akkor masszírozd meg az arcodat olaj nélkül.
  • Az olajat hagyd a testen 10- 30 percig és utána langyos vízzel fürödj/ zuhanyozz le. Ne használj erős szappant. Egy vékony olajrétegnek a testen kell maradni.

Ha ezt a rutint követed minden nap, a testtípusodra szabva, akkor egészségesebb és boldogabb leszel.

További információkért a testtípusodról vagy bármilyen más egészségügyi kérdéssel forduljatok hozzánk!

Egyéb bőrápolási tippekért nézzétek meg a videót!